Twee weken in Londen! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marieke Essenberg - WaarBenJij.nu Twee weken in Londen! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marieke Essenberg - WaarBenJij.nu

Twee weken in Londen!

Blijf op de hoogte en volg Marieke

24 September 2016 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Alweer een update over mijn au pair avontuur in Londen!

Woensdag 14 september
Deze dag ben ik vroeg opgestaan, ik heb geholpen om de kinderen klaar te maken voor school. Ze hoefde allebei geen ontbijt (De oudste Becca heeft Breakfast Club op haar school en de jongste Benji ging ontbijten bij Granny). Hierna ben ik nog even lekker op de bank geploft en heb ik GTST teruggekeken.
Om 11u ben ik richting de Pre-school gegaan. Daar heb ik om 12u Benji opgehaald. We hebben thuis lekker gespeeld en vervolgens om kwart voor drie in de bus gestapt om Becca op te halen. Natuurlijk was ik de weg kwijt (waar ik erg goed in ben, zelf met navigatie). Maar ik was gelukkig maar zes minuten te laat. Ook de terugweg ging helemaal verkeerd maar gelukkig zijn we veilig thuis gekomen.
Hierna hebben de kinderen heerlijk rustig geknutseld en kon ik ondertussen 'supper' maken (avondeten). Daarna hup in bad en toen kwam moeder thuis. Zij heeft de kinderen in bed gelegd en 's avonds zijn we met z'n drieën op de bank geploft. Vader was getipt door een collega over een goede serie: The Night Off. Hij vroeg of ik ook mee wilde kijken. Dus zo gezegd, zo gedaan.

Donderdag 15 september
Mijn dag vrij. Ik had besloten om gewoon de metro te pakken naar de binnenstad en daar maar eens verder te kijken. Ik heb veel gelopen en veel dingen gezien, Covent Garden, Oxford Street, Buckingham Palace, Big Ben en de Londen Eye. Vervolgens weer richting huis, gegeten met de familie en toen weer 2 (!) afleveringen gekeken van de serie. En zo was het half 12 toen we naar bed gingen, veel te laat. Aangezien de wekker de volgende dag om kwart voor 7 ging.

Vrijdag 16 september
Vandaag moest ik de gehele routine doen. Vroeg opgestaan, kinderen klaargemaakt. Om 8u de deur om Benji weg te brengen (helaas door alle gezeur met de bussen was ik dik 20 minuten te laat, gelukkig vind de Pre-School dat niet erg). Nadat ik Benji had afgezet ben ik weer terug naar huis gegaan, lekker GTST teruggekeken en natuurlijk Expeditie Robinson.
Om 11u weer richting de Pre-School. Dit keer ben ik tussendoor niet naar huis gegaan, maar hebben we een sausage roll (saucijzenbroodje) gehaald en zijn we doorgelopen naar Little Dinosaurs (een indoor en outdoor playground). Na een uurtje vond Benji het wel mooi geweest en zijn we doorgelopen naar de Library (bibliotheek). Hier heeft Benji nog even rustig kunnen spelen en heb ik hem veel boeken kunnen voorlezen.
Op naar de school van Becca, Benji was zo moe dat hij in de buggy in slaap was gevallen. In de overvolle bus naar huis, met buggy...
Moeder was op tijd thuis en kon supper maken. Samen hebben we de kinderen in bad gedaan in daarna in bed gelegd. 's Avonds hebben we weer een aflevering gekeken van de serie, alleen heb ik de laatste 15 minuten gemist omdat ik in slaap was gevallen...

Zaterdag 17 september
Heerlijk uitgeslapen. De kinderen beginnen al vroeg met praten/zingen/schreeuwen/ruzie maken. Maar ik draaide mij gewoon nog een keer om en viel weer in de slaap. Om 2u had ik afgesproken met 10 andere Nederlandse Au Pairs, we zijn door Notting Hill gelopen en hebben ons om 17u (!) aangesloten bij de Pub Crawl (kroegentocht). Omdat wij nog niets hadden gegeten, zijn we na de eerste kroeg ertussenuit geknepen (daarnaast waren ook ruim 200 man, wat echt veel te veel was). We hebben lekker gegeten bij Pizza Express. Vervolgens zijn we iets eerder naar de laatste kroeg van de kroegentocht gegaan en konden we nog even lekker dansen. Ik ben uiteindelijk vroeg naar huis gegaan, want ik moest ook nog ruim 50 minuten met de metro naar huis. Lekker in bed gekropen!

Zondag 18 september
Een dagje helemaal niets! Tv gekeken, op zoek gegaan naar wat vrijwilligerswerk in de buurt en voor de rest helemaal niets, heerlijk!

Maandag 19 september
Opnieuw was vandaag de hele routine voor mij. Dit keer was ik 20 minuten te vroeg bij de Pre-School. Even op zoek naar een tijd precies ertussenin. Daarna ben ik naar de supermarkt gegaan om wat dingetjes te halen die ik lekker vind. Brood met kaas gaat op den duur vervelen ;)

Ik besloot om vandaag de buggy niet mee te nemen naar de school van Becca, veel te onhandig in de volle bus. En ja, je raadt het al. Benji viel in slaap in de bus naar de school. Ik heb hem toen moeten tillen en ik kan je vertellen: hij is niet licht ;) Ik heb hem wakker gemaakt, Becca opgehaald en op naar huis. Moeder zou laat zijn vandaag, dus had de kinderen al voorbereid dat ik hen naar bed zou brengen. Supper gemaakt, badtijd, speeltijd en toen lekker in het grote bed van Benji. Ze mochten allebei een boek uitzoeken en aan mij voorlezen. Daarna heb ik het lampje uitgedaan, heb ik ze het Nederlandse slaapliedje: Slaap kindje, slaap gezongen en stil gewacht totdat ze allebei sliepen.
Toen ben ik rustig uit het bed gekropen en stilletjes naar beneden gegaan. Moeder en vader waren zeer verbaasd dat ze allebei al sliepen, schouderklopje voor mij! :)
's Avonds hebben we de laatste aflevering gekeken van de serie en zijn toen in bed gekropen.

Dinsdag 20 september
Mijn vrije dag, begonnen met een broodje met La Vache Qui Rit (wat ze hier overigens The Laughing Cow noemen) en lekker een broodje met chocopasta! Hierna kon moeder mij een lift geven naar de winkelstraat in Muswell Hill Road. Ik heb wat rondgesnuffeld. Bij de Charity Shop Cancer Research zag ik dat ze vrijwilligers zoeken. Ik heb een formulier meegekregen en ga volgende week dinsdag een dagje meelopen.

Vervolgens ben ik naar The Bookshop gelopen en heb daar twee boeken in het Engels gekocht (ik merkte dat ik mijn Nederlandse boeken ging vertalen in het Engels). Toen ben ik doorgelopen naar Alexandra Park, daar ben ik op een bankje gaan zitten. Het is daar zo stil en rustig. De vogeltjes fluiten, de eekhoorntjes lopen om je heen (en ook best wel wat interessante Pokémons ;) ). Lekker gelezen en genoten van de rust. Daarna ben ik verder heuvel opgelopen naar Alexandra Palace, een mooi gebouw waar allerlei evenementen worden gehouden en er zelfs een ijsbaan!
Terwijl ik foto's aan het maken was van het prachtige uitzicht, kreeg ik een sms van moeder dat zij bij een vriendin was gaan zitten, zodat de kinderen konden spelen. Zij had het alarm thuis erop gezet en ik wist nog niet hoe dat werkte. Dus ben ik rustig naar het huis van de vriendin gelopen (ongeveer een half uurtje lopen). We hebben samen Becca van school gehaald en op naar huis. Ik heb mij even teruggetrokken op mijn kamer, lekker relaxen. Daarna geholpen met bad en bed. Ik heb de oudste voorgelezen uit het boek Charlie and the Chocolate Factory (gekregen van mijn lieve vriendinnetjes!). Ze vond het superleuk!

Woensdag 21 september
Hetzelfde ritueel als voorheen. Benji ophalen, thuis spelen, Becca ophalen, toen vroeg supper maken, vroeg in bad. Moeder zou twee jongens meenemen van een collega. Ik moest ervoor zorgen dat zij in pyjama waren voordat zij kwamen. Zij hebben met zijn vieren een 'show' voorbereid. Hierna werden de jongens opgehaald en gingen Becca en Benji naar bed.

Donderdag 22 september
Afgesproken met drie andere au pairs die hier in de buurt wonen. Twee komen uit Duitsland en één uit Polen. Lekker gekletst en plannen gemaakt. Hierna ben ik op de metro gestapt richting Victoria. Ik wist dat daar een Hema zat en aangezien de moeder dolverliefd is op de stroofwafels heb ik daar maar even twee pakken gekocht. Op het moment dat je de winkel instapt is het net of je in Nederland bent, heerlijk!
Daarna ben ik naar de Primark op Oxford Street gegaan, daar heb ik ruim anderhalf rondgelopen (die Primark is echt enorm!). Een trui en een tas gekocht en weer naar huis gegaan.
's Avonds geskypet met Oma en mama. Toen nog een groepsgesprek met Lisanne en Joris. Gezellig!

Vrijdag 23 september
Lekker in bed blijven liggen totdat iedereen het huis uit was. Aangekleed en ontbeten. Lekker programma's terug gekeken. Om 11u richting de Pre-School, naar huis en lunchen. Toen door naar het park in de buurt, daar lekker gespeeld met Benji. Terug naar huis, Becca opgehaald. Even spelen en daarna supper. Ik heb pannenkoeken gebakken op de Nederlandse manier, Benji vond ze heeeeeeerlijk! :)
Bad tijd, toen kwam moeder thuis. Vrijdagavond is movie night. Om de beurt mogen ze een film uitzoeken. Film gekeken en kinderen naar bed.
's Avonds geskypet met papa en Else, gezellig!

Vandaag is het zaterdag 24 september. Dit is de dag waarop opa en oma Essenberg hun verjaardagen vieren. Ik heb aan papa gevraagd of ik kon Skypen met opa en oma. Hierna is papa een rondje door het huis gelopen en heb ik alle familie leden even gedag kunnen zeggen, echt leuk!
Nu schrijf ik deze blog en realiseer mij dat hij alweer veeeeel te lang is.

Straks moet ik even op de kinderen passen omdat de ouders gaan lunchen en morgen heb ik een Au Pair Party van het bedrijf. Ik ben nog lang niet klaar hier! :)

  • 24 September 2016 - 20:41

    Huub:

    Hoi Meisie. Zo te zien en te horen vermaak je je nog steeds prima. Geen sprankje heimwee. Dat is positief en ben ik blij om. Maar ook toch erl een beetje negatief. We zullen je langer moeten missen nu je je hartje heb gegeven aan en in dit gezin. Wat een fijn en liefdevolle familie. Daarmee heb je een 'schot in de roos' en niks te klagen. Ben wel heul benieuwd naar die 'suppers'. Ze zijn vast anders dan dat Joris bedoeld. Hihihihi. Mooi verslag heb je gemaakt en kan nie wachten tot de volgende. Dikke kus van Papa xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Een nieuw avontuur. Op naar Londen voor een jaar om daar als au pair te gaan werken!

Actief sinds 01 Sept. 2016
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 5249

Voorgaande reizen:

10 September 2016 - 10 Juli 2017

Au Pair

Landen bezocht: