Een paar dagen in Londen - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marieke Essenberg - WaarBenJij.nu Een paar dagen in Londen - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marieke Essenberg - WaarBenJij.nu

Een paar dagen in Londen

Blijf op de hoogte en volg Marieke

13 September 2016 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hallo allemaal,

Er is alweer zoveel gebeurd in maar een paar dagen.
Ik zal jullie per dag even vertellen wat ik allemaal heb gedaan.

Zaterdag 10 september
Eindelijk was het dag dat ik mocht gaan! Ik ben de hele week druk geweest met afscheid nemen en leuke dingen doen. Zo ben ik met Lisanne gaan shoppen, met Joris ben ik naar de Open Studio dagen geweest op het Media Park en heb ik met mijn opa en oma's nog heerlijk geknuffeld en gekletst. En zijn we de laatste avond met het gezin nog lekker uit eten geweest. Zaterdagochtend op 4.30 ging de wekker. Nog de laatste dingen ingepakt en op naar Schiphol. Ik heb de koffer afgegeven bij de incheckbalie en daarna hebben we nog wat gedronken. Toen, als klap op de vuurpijl, stonden mijn lieve vriendinnetjes opeens voor mijn neus. Zo lief!
En na een emotioneel afscheid ging ik dan op weg naar Londen!
De vliegreis was zeer kort, drie keer knipperen en we waren er.
Ik was er eerder dan mijn hostfamily. Dus even wachten en toen zag ik een moeder met een dochter aankomen. Dat waren ze! Ik werd meteen geknuffeld en geholpen met het slepen van mijn koffers. Daarna zijn we naar hun huis (wat ik dus nu ook mijn huis noem) gereden. Daar aangekomen stond de jongste al te springen bij de deur en werd ik door vader al net zo warm ontvangen.
Ik ben met moeder meegegaan naar de supermarkt om wat dingen uit te zoeken die ik lekker vind. Daarna heb ik mijn spullen uitgepakt en ben ik even op bed gaan liggen, want ik was echt moe! Ik heb even lekker twee dagen Goede Tijden, Slechte Tijden teruggekeken (gewoon om even wat Nederlands te horen)
's Avonds heb ik nog zeker tot half 11 met de ouders zitten kletsen over van alles, Nederlandse gebruiken, de Brexit etc. Daarna ben ik in bed gekropen.

Zondag 11 september
Op zondag was vader jarig. Dit hebben zij lekker op zolder op hun eigen bed gevierd en ik ben lekker op de bank geploft. Hierna zijn we naar het dichtstbijzijnde park gelopen. Zo vreemd, je komt van een drukke straat met veel huizen en auto's en ineens loop je in een bosachtig gebied. Een prachtig park, met genoeg speelruimte om te spelen, te zitten en te picknicken met mooi weer.
Hierna ben ik met moeder en dochter naar Muswell Hill geweest. Een wijk verderop, met een lange winkelstraat, een prachtige kerk en een adembenemend uitzicht over Londen. In de winkelstraat hebben we een sausage roll gegeten (is gewoon een saucijzenbroodje ;) ) en heb ik een Engelse SIM-kaart aangeschaft.
Hierna kwamen er vrienden op bezoek van het gezin, ik was meer dan welkom om er lekker bij te zitten. Zij zeiden: je bent niet aan het werk, dus neem maar een biertje :)
Later kwam de moeder van moeder langs en heb ik nog met haar zitten kletsen. Het is raar dat het Engels mij zo goed af gaat. Ik hoef over weinig woorden na te denken en heb zelf al dat ik soms in het Engels denk. Daarnaast geven alle mensen aan dat ik echt geen Language Course hoef te doen, want mijn Engels is zo goed.
Nadat iedereen naar huis is gegaan en de kinderen op bed lagen, heeft moeder een kaart gemaakt waarop staat waar ik heen moet lopen, welke bus ik moet pakken etc. Gelukkig was vader vrij maandag en dus konden we samen de routine aflopen.

Maandag 12 september
Op maandag ging om half 8 mijn wekker. Aankleden en ontbijten.
Ik zal even kort vertellen wat mijn 'taken' zijn.
Ik werk op maandag, woensdag en vrijdag. Moeder brengt haar dochter naar Breakfast Club en haar zoon naar haar moeder (Granny). Daarna rijdt zij zelf door naar haar werk. Granny brengt Benji (de jongste) naar zijn Pre-School (beetje hetzelfde als hier de peuterspeelzaal). Ik haal Benji om 12u op van Pre-School. Hierna kan ik kiezen om thuis te gaan spelen, maar ik kan ook naar het park in de buurt gaan of bijvoorbeeld naar de bibliotheek. Om 15.15 halen we Becca (de oudste) op van school. Dan gaan we naar huis, spelen wat, kook eten voor ze, daarna meteen in bad en dan hebben we tijd om nog even te spelen. Waarschijnlijk is moeder dan alweer thuis. Dinsdag en donderdag zijn mijn vrije dagen, maar het gezin vindt het prima als ik dan gewoon in huis ben en lekker met de kinderen wil spelen. Zaterdag en zondag heb ik vrij en kan ik gaan doen wat ik wil. Daarnaast is het bedoeling dat ik een handje mee help met de licht huishoudelijke taken.

Goed terug naar maandag. Vader was vrij en samen hebben we Benji naar de Pre-School gebracht. Het was zijn eerste dag dus dat was wel even spannend. Gelukkig ging het goed. Vader en ik zijn toen naar Alexandra Park gelopen, waar het uitzicht over Londen nog mooier was. Je kon zelfs de London Eye zien. Vervolgens was vader ervan overtuigd dat we de goede bus hadden genomen, maar helaas ging deze de andere kant op. We zijn toen de Muswell Hill opgelopen, damn dat was een zeer steile helling! We hebben Benji opgehaald om 12u en zijn daarna doorgegaan naar Granny. Hier hebben we geluncht en ben ik ook echt even alleen geweest met Benji, ik merkte dat hij het best wel raar vond zo'n nieuw meisje in huis. Hierna zijn we naar de school van Becca gegaan en hebben haar opgehaald. Bij thuiskomst hebben we nog even gespeeld. Ik heb geholpen bij het 'badritueel' en een boek voorgelezen. Night night, children!

Vandaag is het dinsdag en heb ik besloten om even lekker niets te doen. Even bijkomen van alle nieuwe indrukken. Het wordt vandaag 31 graden dus lekker in de tuin liggen lijkt mij een prima plan. We gaan straks Benji ophalen en rijden daarna door richting de snelweg (mijn oom heeft een deel van mijn bagage meegenomen naar Engeland) daar meeten we mijn oom en natuurlijk mijn koffers ;)

Morgen zal ik het ritueel alleen moeten doen, ik heb al bedacht dat ik de adressen van de scholen maar in mijn google maps moet zetten, aangezien in goed ben in de weg kwijt raken ;)

Het is echt geweldig hier, ik voelde mij vanaf dag 1 al meer dan welkom. En als je Becca tegen iedereen hoort zeggen: I have a new big sister! voelt dat meer dan geweldig!

  • 13 September 2016 - 12:58

    Yvonne (mama):

    Lieve schat, heerlijk al die verhalen. Je bent zo lekker positief. Ik kan niet wachten op je volgende verhalen. Dikke kus en knuffels van een trotse mama.

  • 13 September 2016 - 14:45

    Kim Höster :

    Lieve Marieke,

    Wat een super leuke verhalen. En dat pas aan het begin.
    Enorm fijn dat je je zo welkom voelt daar. Ik hoop dat je heel veel nieuwe mensen ontmoet daar en veel leuke dingen beleeft!
    Super gaaf dat je deze stap hebt genomen. Ik lees graag al je verhalen mee!

    Liefs Kim

  • 13 September 2016 - 19:38

    Marjolein:

    Wauw Miek! Wat een prachtige verhalen! Nu al!
    Ik hoop dat je het volhoud om te schrijven want ik ga alles lezen!
    Geniet lekker van je tijd daar enne.. niet de weg kwijt raken hoor

  • 13 September 2016 - 19:39

    Alicia:

    Lieve Miek,

    Wat super leuk om jouw avonturen op deze manier te kunnen volgen. Ik ben super trots op jou en op je Engels, super knap ;)
    Ik blijf je volgen! Xxxx

  • 13 September 2016 - 19:38

    Marjolein:

    Daaronder stond nog een ;) en liefs xxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Een nieuw avontuur. Op naar Londen voor een jaar om daar als au pair te gaan werken!

Actief sinds 01 Sept. 2016
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 5250

Voorgaande reizen:

10 September 2016 - 10 Juli 2017

Au Pair

Landen bezocht: