Whoehoehoehoehoe! - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Marieke Essenberg - WaarBenJij.nu Whoehoehoehoehoe! - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Marieke Essenberg - WaarBenJij.nu

Whoehoehoehoehoe!

Blijf op de hoogte en volg Marieke

01 September 2016 | Nederland, Amersfoort

Hallo allemaal,

Wat leuk dat jullie mijn ervaringen gaan lezen. Ik hoop dat jullie zo een kijkje krijgen in het buitenlandse leven van mij!

Ik zal bij het begin beginnen.
Na twee jaar in het onderwijs gewerkt te hebben was ik toe aan iets anders, iets compleet anders. Op mijn wishlist stond: au pair in het buitenland.

Dit is het moment en dit is de tijd!
Dus na wat afgestruind te hebben op internet kwam ik het bedrijf Travel Active tegen. Zij verzorgen al jaren verschillend reizen naar het buitenland en helpen au pairs bij het vinden van een plekje.
Ik heb mij aangemeld en kreeg vrijwel meteen een mail met alle informatie.

Ik heb uiteindelijk een heel profiel moeten aanmaken, met informatie, foto's, medisch rapport, VOG (verklaring omtrent het gedrag), digitaal fotoalbum en zelfs een Youtube filmpje. Ik ben er denk ik wel twee à drie weken mee bezig geweest.
Nadat ik het profiel heb opgestuurd ging het snel. Ik kreeg meteen al 9 verschillende gezinnen die een match mij zijn. Daarnaast kreeg ik een mail van het au pair bedrijf in Londen, Heavenly Au Pair. Zij wilde erg graag kennis met mij maken via Skype. Dat was even vreemd, zo Skypen met iemand in een andere taal en in een andere stad (plus nog een uur tijdsverschil).

Het bedrijf Heavenly Au Pair stuurt mij profielen door van gezinnen die passen bij mijn wensen. Ik krijg dus afgeschermde profielen te zien (dus nog niet met alle gegevens en namen). Wanneer ik aangeef dat ik interesse heb in het gezin, krijgt het gezin mijn profiel te zien en mogen zij aangeven of ze ook interesse in mij hebben. Een beetje zoals Tinder maar dan anders ;)

In het begin kreeg ik aardig wat matches toegestuurd, alleen kreeg ik niets meer terug van de gezinnen. Ik had af en toe een Skype gesprek met een gezin, maar dat voelde allemaal net niet...
Tot ik op een gegeven een leuk gezin had gevonden, ik zag mezelf al zitten bij dat gezin. En wat baalde ik dan ook dat ze toch besloten om iemand anders aan te nemen.

Ik heb al zomervakantie vanaf 8 juli en moet je zeggen dat ik er nu wel klaar voor ben om op reis te gaan. Ik was vorige week dan ook erg bang dat er geen gezin meer zou komen.

Maar hoera! Op dinsdagavond heb ik gesproken met het gezin Buckingham en wat een super gesprek was dat! Ook het gezin was heel enthousiast en wilde mij het liefst al aankomend weekend in huis hebben. Ik hoefde dus niet lang na te denken: vanaf volgende week zaterdag 10 september mag ik mij Au Pair noemen van het gezin Buckingham!
Het gezin bestaat uit vader, moeder, dochter van 6 jaar en zoon van 2.5 jaar. Een gezellige boel!

Oh oh en toen begon het geregel, auto verkopen, zorgverzekering regelen, nog een laatste afspraak bij de huisarts en tandarts, wat voor spullen ga ik meenemen en vooral afscheid nemen! Gelukkig ben ik nog niet weg, dus mijn familie zit nog een week met mij opgescheept ;)

Zometeen ga ik mijn vliegticket bestellen, zaterdag 10 september om 08.40 vlieg ik heen (het is 1u10min vliegen) dan kom ik om 08.50 aan (huh zul je denken, maar tien minuten vliegen? Denk aan het uurtje tijdsverschil in Engeland ;) Zij lopen een uur voor :)

Het volgende reisverslag zal zijn als ik in Londen ben, ik kan nu al niet meer wachten! :)

  • 01 September 2016 - 20:27

    Huub:

    Hoi Marieke.

    Wat ben ik supertrots dat je deze stap wilt en durft te maken! Een grote stap voor jou naar een onbekende bestemming. Ik ben heel blij voor jou dat het nu toch eindelijk gelukt is.
    Wat leuk dat het contact nu al zo fijn is met dit gezin. Dat gezin kan nu al in de handjes knijpen. Ik hoop natuurlijk dat jij het enorm naar je zin zult hebben. Jij kunt het en ik wens je natuurlijk al bij voorbaat alle goeds!
    Een wereldmeid die op haar toekomst is voorbereid!
    Go go go girl!

    Jouw Papa


  • 01 September 2016 - 20:32

    Nienke:

    Hoi Marieke!

    Wat leuk om te lezen dat je dit gaat doen! En nog wel in Londen. Super gaaf, ik ben jaloers :)
    Heel veel succes en plezier. En ik ga je blog zeker volgen!

    Liefs
    Nienke

  • 01 September 2016 - 20:48

    Else:

    Lieve Marieke,

    Supergaaf en heel stoer dat je deze stap hebt genomen!!
    Wij kijken uit naar al je belevenissen daar in Londen.
    Natuurlijk gaan we je gezelligheid hier zeker missen.
    Nogmaals heel veel succes en alle liefs uit Veenendaal. xxx Else

    Yo go girl

  • 01 September 2016 - 21:12

    Marjolein Van Donselaar:

    Hoi Marieke,
    Fijn dat het avontuur toch doorgaat!
    Veel plezier en een goede reis!
    Gr Marjolein

  • 01 September 2016 - 21:19

    Bianca:

    Lieve Marieke

    heel veel plezier in Londen super stoer dat je dit gaat doen!
    Wij wensen je veel plezier en veel kusjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Een nieuw avontuur. Op naar Londen voor een jaar om daar als au pair te gaan werken!

Actief sinds 01 Sept. 2016
Verslag gelezen: 735
Totaal aantal bezoekers 5244

Voorgaande reizen:

10 September 2016 - 10 Juli 2017

Au Pair

Landen bezocht: